היום הרביעי

התכנית להיום: הרובע היהודי בקרקוב, הגטו, וואוול, סוקניצה, מכרות המלח. שוב לינה בקרקוב

היום לכבוד השבת התעוררנו בשעה מאוחרת יותר (7 בבוקר) ויצאנו לסיור ברובע היהודי של העיר קרקוב. תחילה ביקרנו ב"בית הכנסת הישן". היה זה בית הכנסת הראשון שהוקם בקרקוב (מתוך 7) והגדול והמפואר ביותר. הוא נבנה עם ראשוני היהודים שהגיעו לקרקוב. שכונת היהודים נבנתה בשולי העיר כיוון שכבר אז הם לא היו כ"כ רצויים. ומי הביא אותם לעיר? נכון-קז'ימייז'.

לאחר מכן ביקרנו בחצר "בית הכנסת החדש" אך שם לא היינו רצויים ולכן יצאנו משם. ברובע היהודי נמצאים על הקירות כל מיני שלטים, ציורים ותפריטים של מסעדות, כביכול הכל של יהודים, אך כל זה בעצם התפאורה של הסרט רשימת שינדלר שמשארה במקום כדי לשמר את האופי היהודי של המקום. והנה המפעל של שינדלר:

אחרי סיור קצר בגיטו הגיע החלק המעשי של היום: שופינג! הגענו לשוק של קרקוב ושם ניתן לנו זמן חופשי להסתובב בעיר ולעשות קניות. מול השוק נמצאת הקתדרלה של קרקוב, אשר מראש המגדל יוצא כל שעה נגן חצוצרה ומנגן. מסביב לשוק ישנה כיכר גדולה עם רוכלים, בתי קפה, יונים, ואנשים.

השוק

אחרי השוק יצאנו לסיור בקרקוב. התחלנו במצודה, אשר ממוקמת על גבעה ומשקיפה על רוב העיר. בתוך מתחם המצודה נמצא משכן המלך וגם הקתדרלה. בתוך הקתדרלה נמצאים קבריהם של מלכים מן העבר. לצערנו לא הרשו לצלם בתוכו.

משם, על חומות המצודה הלכנו לעבר האוטובוס במסלול קצר אך יפה עם נוף של כל העיר. ותראו עם כמה שלל חזרנו...

אחרי ההפוגה בקרקוב נסענו כחצי שעה למכרות המלח של וייליסקה. המכרה לא בשימוש כבר 5 שנים עקב ניצול יתר של המלחים בו, אל הוא משמש כאתר תיירות לכל דבר. ירדנו לעומק של 500 מטר מתחת לפני האדמה במדרגות עץ מתפתלות ושם קיבלנו הסברים מהמדריך מארק.

במכרה הכל היה עשוי מלח- החדרים, הפסלים, הקירות סביבנו.

העליה חזרה למעלה היתה מפחידה, במעלית רעועה אך נורא מהירה, משהו כמו רכבת הרים.

בסוף היום היה לנו מופע פולקלור במלון עם להקה מקומית שעשתה שמח. רקדנו, השתוללנו ונרגענו קצת.

ועוד יום עבר ולא שמנו לב שכבר 4 ימים מאחורינו.